Documentació de la Plataforma Corporativa de RPA

Darrera actualització: 25-03-2022

Presentació del servei

El següent document fa una presentació general sobre la plataforma:

Presentació

Gestió de la demanda

La incorporació de processos robotitzats dins la plataforma està definit pel següent procediment:

Gestio Demanda

En cadascuna de les fases s’identifiquen:

  • Les actuacions més habituals que es poden dur a terme durant la fase en qüestió, així com la responsabilitat sobre l’execució de les mateixes (actuacions que realitza l’àmbit propietari del procés o que realitza l’Oficina Tècnica)
  • Els lliurables associats en cada fase, diferenciant aquells que obligatòriament requerirà l’Oficina Tècnica (Sol·licitud d’automatizació, Document de desplegament, Document d’operativa del robot) d’aquells que recomanem que siguin lliurats a l’àmbit per part de l’equip que desenvolupa el procés a robotitzar

Prerequisits pel desplegament de processos

El desenvolupament i posterior desplegament de processos dins la Plataforma Corporativa de RPA anirà marcat pel compliment dels següents prerequisits (segons diferents àmbits):

Operacionals

Prerequisit Descripció
Procés desatès (Unattended) El procés ha de poder funcionar normalment sense cap intervenció humana. Ha de ser capaç de realitzar la totalitat dels passos requerits de forma autònoma i sense supervisió des del moment en què aquest s’iniciï (manualment o de forma programada)
Regles fixes El funcionament del procés (els passos que realitza) han de venir determinats per regles fixes i deterministes. Els camins i accions que pugui fer i en quins casos les haurà de fer han d’estar completament definits (no pot haver-hi decisions que impliquin processos “no deterministes”, com per exemple derivats de Machine Learning o Intel·ligència Artificial)
Sense Visió per Computador o Reconeixement òptic de caràcters (OCR) En el funcionament del procés no hi ha d’haver cap part que depengui de reconeixement d’imatges o de caràcters (text) de manera visual, és a dir, que depengui del que visualment es vegi a la pantalla
Aplicacions estables Les aplicacions sobre les quals funcioni el procés o de les que depengui han de ser estables. En cap cas pot funcionar sobre una aplicació en fase beta o en qualsevol altre estat preliminar
Sense necessitat d’execució manual El procés no pot necessitar cap execució manual de cap cas perquè funcioni correctament, és a dir, no ha de fer falta l’execució o processat de cap cas ni de cap pas per un usuari per tal que la la resta (o una part) dels casos o passos del procés es puguin completar
Autonomia i robustesa d’execucions El procés ha de ser autònom i robust entre execucions. S’ha de poder executar dues o més vegades seguides sense que generi problemes ni processi més d’un cop els mateixos ítems, encara que les cues de procés estiguin buides, li faltin Assets a Orchestrator, etc.

Projecte UiPath

Prerequisit Descripció
Versió La versió de UiPath en què ha d’estar el projecte ha de ser la 2021.10.* o superior (que sigui estable)
Compilació i validació correcta El projecte es pot obrir correctament amb UiPath Studio sense problemes i sense que generi cap avís. El projecte compila i es pot validar sense errors amb l’eina de validació que proporciona UiPath
Nom El nom del projecte de UiPath ha de seguir la convenció estàndard de nomenclatura de projectes, que és RPA_AAA_BBB_CCC_NNN, essent “AAA”, “BBB” i “CCC” l’acrònim de l’Àrea, l’Aplicació i el nom de l’Automatisme, respectivament. NNN ha de ser el número de l’Automatisme d’aquesta Àrea, Aplicació i nom, començant per 001. Exemple: Per l’automatisme de Valoració de Béns Immobles (IMM), que és de ATC, opera sobre Gaudí (GAU) i és el primer que es desenvolupa per aquesta tasca, el nom seria “RPA_ATC_GAU_IMM_001”
Biblioteques i espais de noms Les biblioteques (libraries) que faci servir el projecte són oficials i/o estan aprovades per utilitzar-se amb UiPath. A més a més, la versió que s’utilitza és estable i no obsoleta. Al projecte no hi pot haver biblioteques que no es facin servir. De manera similar, els espais de noms que faci servir el projecte en el codi han d’estar aprovats per UiPath i no poden estar inclosos al projecte si no es fan servir
Repositori de control de versions L’equip desenvolupador del procés automatitzat haurà de desar el projecte dins el repositori corporatiu (GIT) del SIC. Per fer-ho, l’Oficina Tècnica donarà accés als usuaris pertinents dins el projecte associat al procés que es generarà dins el GIT i vinculat a la Plataforma Corporativa de RPA
Desplegament amb Anàlisi El projecte s’ha de poder desplegar des de Studio a Orchestrator amb l’opció de “Enforce Analyzer before publish” activa, que garanteix que el projecte està validat correctament per l’eina de validació de UiPath abans de desplegar-se

Estructura de codi i bones pràctiques

Prerequisit Descripció
Arquitectura i ús de Performer/Dispatcher El projecte ha d’estar programat seguint l’estructura de Productor i Consumidor (Performer/Dispatcher), que han d’estar en paquets (packages) de projecte diferents. També ha d’utilitzar la plantilla Robotic Enterprise Framework en el cas del consumidor
Modularitat Totes les funcionalitats implementades en codi que s’utilitzin en més d’un punt del mateix han d’estar encapsulades en workflows (fitxers de codi .xaml) diferents. Dins dels fitxers no pot haver codi duplicat ni codi que es repeteixi en diferents fitxers del projecte
Bones pràctiques El projecte ha de complir amb les bones pràctiques (o millors pràctiques) que hi ha definides en el document de Sol·licitud d’Automatizació

Funcionals

Prerequisit Descripció
Document d’automatització Cal lliurar el Document de Sol·licitud d’Automatització emplenat
Guia de desplegament Cal disposar de la Guia de Desplegament amb tots els passos i requisits necessaris per posar a punt el procés en l’entorn d’Orchestrator per poder executar el desplegament del procés des de l’entorn de Preproducció, a l’entorn de Producció
Guia Operativa Cal disposar de la guia Operativa del procés, que detalli els components del mateix, els passos a seguir per executar-lo en l’entorn d’Orchestrator i la operativa en cas d’incidències, abans d’activar el procés en l’entorn de Producció

Plantilles de documents

Les següents plantilles de documents han de ser complimentades i lliurades a l’Oficina Tècnica per cadascun dels processos desplegats: