|
**Catvers** és l’espai virtual referent català. És un metavers desenvolupat a Catalunya on l'idioma vehicular és el català. **Microsoft** treballa en la plataforma col·laborativa **Mesh for Teams** on avatars digitals podran reunir-se, compartir fitxers i programes d'Office en un món virtual. **Epic Games** amb el videojoc **Fortnite** , permet experiències socials com festes de ball, concerts de música virtual en el seu metavers, etc. Els usuaris paguen per construir els seu propis entorns i adaptar el seus avatars. **Nvidia** especialitzada en desenvolupament d'unitats de processament gràfic, disposa **d’Omniverse** , un metavers per la creació i simulació virtual utilitzada per crear simulacions de fàbriques i edificis en el món real. |
Microsoft té previst que es pugui començar a provar les característiques de Microsoft Mesh for Teams durant el 2022 en mode preview.
A continuació s’enumeren algunes d’elles:
Presència immersiva: un aspecte fonamental dels escenaris multiusuari és poder representar els participants de diferents formes segons el dispositiu des del qual s’uneixen. Mesh ofereix la presència en 3D més accessible amb avatars representatius mitjançant sensors interiors dels dispositius. La plataforma Mesh inclou una plataforma d’avatars i un estudi de personalització perquè es puguin utilitzar els avatars de la caixa. La plataforma també és capaç d’alimentar les instal·lacions d’avatar existents amb els seus models de moviment impulsats per IA per capturar moviments i expressions precisos coherents amb l’acció de l’usuari.
A més dels avatars, Mesh també permet l’holoportació de 360 graus més fotorealista amb sensors exteriors. Aquests sensors exteriors poden ser una configuració de càmera personalitzada com el Mixed Reality Capture Studio, que ajuda a capturar en 3D amb total fidelitat o podria ser Azure Kinect que captura imatges detectades en profunditat per ajudar a produir les representacions hologràfiques. Un cop produïts els hologrames, aquests es poden utilitzar dins d’aplicacions habilitades per Mesh en auriculars de realitat mixta immersives o telèfons, ordinadors i tauletes quotidians, per holoportar els usuaris en les seves representacions més reals i oferir una sensació de presència real.
Mapes espacials: la creació d’aplicacions que persisteixin contingut hologràfic en el món real requereix una perspectiva comuna de l’espai al voltant de cada participant, així com una comprensió del món físic. Tant si es tracta de registres de servei per a un tècnic com d’orientació per a un client, col·locar hologrames de manera fiable que puguin persistir en el temps, l’espai i els dispositius és una necessitat habitual. Tot això està habilitat a Mesh mitjançant mapes espacials. Abans de Mesh, cada dispositiu té la seva pròpia visió local del món. Amb Mesh, aquests cachés locals es fusionen i optimitzen per tenir una comprensió global de l’espai/entorn en què es troben. Aquest marc permet ancorar el contingut, compartir els punts de vista del dispositiu i col·laborar amb models 3D.
Mesh ajuda a crear un mapa del nostre món que sigui ordres de magnitud més precís que el GPS, i fins i tot pot funcionar en llocs sense accés al GPS. Ajuda a oferir “hologrames bloquejats pel món” que es poden vincular a punts d’interès específics. A més, Mesh pot generar la mateixa comprensió alineada amb el disseny i la geometria precisos d’un objecte determinat, cosa que permet als desenvolupadors crear fàcilment aplicacions que poden requerir la superposició d’objectes amb informació visual com instruccions, registres de servei i altres dades importants, alineades amb precisió als components. de l’objecte.
Renderització hologràfica: una instanciació per excel·lència de la vora intel·ligent i l’arquitectura intel·ligent del núvol, la renderització hologràfica ofereix una fidelitat sense compromisos impulsada per Mesh, independentment del pressupost tèrmic i informàtic del dispositiu. La malla permet triar entre renderització local autònoma o renderització remota connectada al núvol sense problemes dins de la vostra aplicació, per a cada escena i model. Això ofereix la flexibilitat per dissenyar aplicacions que es poden optimitzar per a la latència i la fidelitat en funció del dispositiu en què s’està experimentant. No només això, sinó que la renderització hologràfica també admet la majoria dels formats de fitxer 3D per renderitzar-se de manera nativa en aplicacions habilitades per malla, solucionant el repte d’introduir els models 3D existents dels usuaris per a la col·laboració.
Sincronització multiusuari: crear una perspectiva comuna de l’holograma i de l’altre dins d’una sessió de col·laboració és un gran repte. Dins de Mesh, aquest context compartit s’habilita mitjançant la sincronització multiusuari. Això és el que il·lumina qualsevol actualització de poses, moviments i expressions dels participants o qualsevol transformació hologràfica que es produeixi a l’espai. Tot això passa dins dels 100 mil·lisegons de latència, independentment de si l’usuari es troba al mateix espai físic o a mig món. Tot això es veu augmentat amb àudio espacial a Mesh que crea la sensació d’estar al mateix espai físic en un escenari multiusuari.