Totes les dades corresponents als eixos d’observabilitat, nivells de mesura i tipologia de dades es recullen i correlen a la Plataforma d’Observabilitat Corporativa del CTTI, amb l’objectiu de poder disposar d’una visió extrem a extrem de les Solucions TIC que es pugui oferir a tots els interlocutors en funció de les seves necessitats (Proveïdors, Àmbits, Centre de Control, Direcció). Aquesta visió, extrem a extrem, ha de cobrir els 4 eixos d’anàlisi: preventiu, predictiu, reactiu i forense.
Per això és imprescindible instrumentar les Solucions TIC per recopilar dades (en temps real i en històric) i establir paràmetres de comportament per avaluar l’estat present i tenir l’habilitat de preveure la seva conducta futura cobrint les 4 capes d’anàlisi: preventiu, predictiu, reactiu i forense.
La plataforma d’Observabilitat del CTTI permet:
- Unificar les dades d’observabilitat de diversos orígens.
- Integrar-se amb altres eines de gestió de serveis.
- Disposar d’informació rellevant per actuar proactivament.
- Detectar incidències en temps real i generar alertes.
- Facilitar l’anàlisi de problemes i la identificació de causes.
- Donar suport als responsables TIC, al Centre de Control del CTTI i als proveïdors de serveis.
- Supervisar els eixos d’Observabilitat com el rendiment, disponibilitat, etc dels serveis.
- Correlar dades dels diferents sistemes
- Ajudar en el diagnòstic, prevenció i millora del servei.
És una eina clau per garantir i millorar els serveis i anticipar possibles disfuncions.
L’arquitectura funcional actual de la plataforma d’observabilitat corporativa del CTTI contempla les següents peces:
