La construcció de la mesura de les Solucions TIC depèn del seu nivell de rellevància a nivell de negoci. Els paquets d’observabilitat, segons la importància de cada Solució TIC són els següents:
-
Paquet avançat: emprat per observar i mesurar totes les Solucions TIC que formin part dels processos crítics de negoci definits pel CTTI. En aquest cas la informació recollida a la plataforma d’observabilitat corporativa serà la corresponent a:
- Observabilitat : tots els eixos
- Monitoratge disponibilitat i capacitat: cal incorporar els 7 Nivells de mesura descrits.
-
Paquet bàsic: emprat per observar i mesurar les Solucions TIC que el CTTI determini per considerar-les importants, tot i no formar part dels processos crítics de negoci. En aquest cas, la informació recollida a la plataforma d’observabilitat corporativa serà la corresponent a:
- Observabilitat : tots els eixos
- Monitoratge disponibilitat i capacitat: cal incorporar els Nivells 1, 2, 3.1 i 6.
-
Paquet estàndard: emprat per observar i mesurar totes les Solucions TIC. En aquest cas, la informació recollida a la plataforma d’observabilitat corporativa estarà formada per:
- Observabilitat: es definiran ad-hoc els eixos d’Observabilitat segons el cas
- Monitoratge disponibilitat i capacitat: no es fa agregació per nivells, només cal incorporar els LOGs.
El disseny de les Solucions TIC ha de portar de manera intrínseca i nativa l’Observabilitat de tots els seus components i cobrir tot el seu cicle de vida.