Aquest mes de Juny es posa a disposició dels departaments un nou servei d’API Manager Corporatiu en modalitat SaaS. Aquest servei permet gestionar el cicle de vida de les APIS de manera senzilla i segura amb l’objectiu de facilitar-ne tant la seva publicació com el seu consum.
El nou servei d’API Manager és una evolució del servei actual que permetia gestionar APIs públiques i que s’amplia a les APIs privades, tant en el context Intranet com Extranet.
El servei proporciona als departaments:
- Catàleg amb funcionalitats per a versionar i descobrir APIs (inventari de les APIs).
- Autoservei en la subscripció a les APIS, en base a uns plans definits.
- Poder aplicar polítiques d’ús o de seguretat.
- Integració amb autenticació GICAR (KeyCloak corporatiu).
- Entorn de treball pels desenvolupadors d’APIs.
- Reporting sobre l’ús de les APIs (analítiques d’ús i de control del consum).
- Pagament per ús.
El servei permet desplegar les APIS a les instàncies API Gateways tant de la part pública d’Extranet con a la part d’Intranet. Els gateways s’ofereixen en modalitat d’infraestructura on-premise compartida o dedicada (exclusiva del departament) i en contenidors.
Trobareu més informació sobre el servei a l’apartat Servei API Manager Corporatiu del portal d’arquitectura del CTTI.