SIC. Pilot de l'autoservei de jobs pipeline amb T-Systems i l'àmbit ATC


26-07-2019
Darrera actualització: 26-07-2019

Durant el mes de Juliol s’han dut a terme sessions amb el proveïdor T-Systems i l’àmbit de l’Agència Tributària de Catalunya per tal d’abordar nous projectes pilot per a la construcció i desplegament d’aplicacions mitjançant l’autoservei de jobs pipeline.

Aquestes sessions formatives i d’establiment de plans d’acció ha permès planificar l’inici d’aquests projectes que, en el cas de T-Systems, ja han estat iniciats per a tres aplicacions del Departament de Justícia i programades per a l’Octubre en el cas de l’Agència Tributària de Catalunya.

A continuació expliquem quin és el funcionament de l’autoservei per a la construcció i desplegament d’aplicacions.

Funcionament

Arxiu de Configuració de l’Aplicació (ACA, format YAML)

Informació aportada pel proveïdor d’aplicacions repositada dins el propi projecte al Git corporatiu (ruta “/sic/aca.yml”):

  • Versió de l’arxiu
  • Paràmetres (opcional)
  • Recursos: entorns on es desplega, denominació d’infraestructures i artefactes generats
  • Procés de construcció: passes per a la construcció d’artefactes
  • Procés de desplegament: passes per al desplegament d’artefactes
  • Adreces de notificació

Arxiu de Configuració d’Infraestructures (ACI, format YAML)

Informació aportada pel proveïdor d’infraestructures repositada dins un grup i projecte específic per proveïdor al Git corporatiu:

  • Versió de l’arxiu
  • Recursos: dades d’infraestructures (paraules de pas encriptades)
  • Només resulta necessari si es realitzen desplegaments en modalitat automàtica (INT).

Pipeline generadora de pipelines

  • S’executa en fer un push al projecte (només si el projecte disposa d’un arxiu ACA i aquest ha estat creat o modificat)
  • Recupera els arxius de configuració ACA i ACI
  • Genera la pipeline de construcció i desplegament del projecte
  • Executa la pipeline generada (només si el projecte ha sofert altres modificacions)

Per a més informació, podeu consultar:

Si teniu qualsevol dubte o problema podeu revisar les Preguntes Freqüents o utilitzar els canals de Suport.