Tipus de peticions
Existeixen 4 tipus diferents de peticions que es poden obrir pel servei Canigó (Framework J2EE).
Peticions de Canvi
Peticions indicades quan es creu interessant que el Framework reflecteixi algun canvi important en algun dels seus components o bé sorgeix la necessitat de crear algun component nou.
Totes les peticions de canvi han d’anar acompanyades d’una explicació detallada dels motius pels quals es sol- licita el canvi.
El Centre de Suport avaluarà aquesta petició i conclourà si la desenvolupa o no en base a les necessitats de l’aplicació e impacte que aquest tingui sobre el Framework.
En cas de que es desenvolupi el canvi, normalment aquest estarà disponible en la següent versió de Canigó.
Peticions de Consulta
Peticions orientades a la resolució de qüestions relacionades amb la utilització del Framework de Canigó. En aquest tipus de peticions es poden redactar preguntes relacionades amb problemes derivats de l’ús dels components del Framework, errors de desenvolupament i dubtes varis.
El mateix Centre de suport s’encarregarà de canviar la categorització de Consulta a Incidència si es detectés un problema a nivell del Framework dintre de la petició.
Peticions d’Incidència
Peticions relacionades amb errors detectats dintre d’algun component del Framework. Aquests errors poden ser deguts a un ús incorrecte dels components del Framework. Per tal motiu es recomana llegir la documentació del Framework disponible en el portali en cas de dubte, obrir una petició de Consulta.
Peticions de Suport
Peticions que sol- liciten que el Centre de Suport de Canigó faci un seguiment més proper de l’aplicació per tal de resoldre algun problema específic o bé acompanyar i assessorar a l’aplicació en el transcurs d’un desenvolupament especial amb Canigó.
Dades de les Peticions
Inicialment s’han d’informar una sèrie de dades en el moment de la creació de la petició. Aquestes dades tot i que no siguin obligatòries per tal de crear la petició en el JIRA si ho són de cara a la resolució d’aquesta. La carència d’aquestes dades allarga la resolució de la petició en molts casos i és per aquest motiu que es molt recomanable que s’omplin.
Les peticions de canvi, incidència i consulta tenen les mateixes dades inicials per poder omplir-se. Comentarem aquelles que no són obligatòries i que es molt recomanable omplir per tal de facilitar la seva resolució per part del Centre de Suport.
- Sumari: Breu descripció del motiu de la petició.
- Urgència: Urgència que l’implica a l’aplicació la resolució de la petició.
- Àmbit: Indica l’entorn on s’està produint el motiu de la petició si aplica.
- Organisme / Projecte Afectat: Organisme i projecte al qual pertany l’aplicació que està obrint la petició.
- Versions afectades: Informa la versió de Canigó que s’està utilitzant si aplica.
- Components: Informa dels components del Framework afectats pel motiu de la petició si aplica.
- Informador: Persona que informa la petició.
- Descripció: Descripció detallada del motiu de la petició.
- Adjunció: Dona la posibilitat d’afegir arxius adjunts a la petició en el moment de la seva creció.
- Telèfon: Telèfon de contacte amb la persona/es responsables de l’aplicació o creadors de la petició.
- Nivell de bloqueig: Grau de bloqueig que la petició provoca en les tasques a desenvolupar dintre de l’aplicació.
- Servidor d’aplicacions: Servidor d’aplicacions que s’està utilitzant per desplegar l’aplicació si aplica.
- JDK: Versió del Java Development Kit que s’està utilitzant per compilar l’aplicació si aplica.