SIC. Actualització i migració del Registre d'imatges a Openshift CPD3
12-06-2023
El Servei d’Integració Contínua (SIC) és un servei a disposició dels proveïdors d’aplicacions per a automatitzar el desplegament de les aplicacions.
El SIC fa ús del Registre d’Imatges, el qual proporciona un catàleg d’imatges de construcció, un catàleg d’imatges base per a les aplicacions i, a més, permet persistir i gestionar les imatges de les aplicacions de cara a dur a terme els desplegaments sobre el núvol privat i públic.
Amb l’objectiu principal de millorar l’experiència d’usuari, s’ha dut a terme la migració del Servei de Registre d’imatges (Harbor) als actuals clústers Openshift de Cpd3, que permetrà, entre d’altres:
Disposar d’entorns PRE i PRO aïllats.
Disposar d’una versió de producte actualitzada, incorporant-lo al programa d’actualització periòdica.
Aplicar el model de seguretat CTTI integrat amb Gicar.
Automatitzar l’aprovisionament de projectes i gestió d’autoritzacions.
Limitar l’ocupació d’espai de disc aplicant una política de retenció de les imatges repositades.
Millorar el rendiment general del servei.
Millorar el monitoratge del servei.
Podeu accedir al servei mitjançant el següent enllaç: https://registreimatges.sic.intranet.gencat.cat/.
A continuació es detalla la relació de principals canvis en l’operativa del servei:
El servei passa a ser privat (àmbit intranet).
Els usuaris s’autentiquen amb les seves credencials Gicar mitjançant doble factor d’autenticació.
El catàleg corporatiu d’imatges de construcció gencat-sic-builders
i el catàleg d’imatges base de les aplicacions
gencatcloud
passen a ser projectes públics, accessibles per a tots els usuaris.
Els projectes d’imatges de les aplicacions s’aprovisionen automàticament en cas de no existir i seran accessibles pels Release Managers del codi de diàleg.
Les pipelines de desplegament etiquetaran les imatges de les aplicacions amb l’etiqueta production
si aquestes
s’han desplegat amb èxit a producció. A tal efecte, les pipelines incorporen una nova etapa Registry label
que
s’encarregarà de realitzar aquesta acció.
No s’aplica una política d’immutabilitat d’imatges, per la qual cosa, els usuaris poden tornar a pujar una imatge amb la mateixa etiqueta (tag) i això implicarà que la imatge anterior se sobreescriurà, de forma que l’etiqueta passarà a apuntar a la nova imatge quedant l’anterior sense aquesta. Aquestes imatges sense etiqueta seran eliminades automàticament pel procés de neteja setmanal. Cal, per tant, tenir-ho en compte i evitar referenciar imatges pel seu sha256 recomanant fer-ho per etiqueta.
S’aplica una política de retenció sobre les imatges de les aplicacions, de forma que únicament es respectaran les últimes 10 versions productives de cada repositori i altres versions amb antiguitat inferior o igual a 90 dies.
Es migra tot el contingut de repositoris i imatges dels catàlegs operatius, així com tots els repositoris i imatges de les aplicacions aplicant, en aquest últim cas, un criteri alineat amb la política de retenció d’imatges: últimes 10 versions que han arribat amb èxit a producció i qualsevol versió posterior que encara no hagi arribat a producció. Aquest criteri de migració permetrà que els desplegaments en curs puguin continuar fins a producció i que es pugui desplegar un tag productiu (DEPLOY-TAG).
El dia 13/06/2023 s’ha dut a terme la posada en servei del nou Registre d’Imatges (https://registreimatges.sic.intranet.gencat.cat/) que passa a substituir el servei antic (https://docker-registry.ctti.extranet.gencat.cat/).
A partir de la posada en servei, serà necessari adaptar totes les referències al servei als fitxers aca.yml
i Dockerfile
de les aplicacions. No obstant això, per tal que els lots d’aplicacions disposin de marge suficient per a fer les
oportunes adaptacions dels seus sistemes, el domini antic continuarà donant servei única i exclusivament per a poder
continuar fent ús de les imatges (pull).
En qualsevol cas, quan estigui previst donar de baixa el domini antic, es notificarà convenientment.
Per a més informació:
Si teniu qualsevol dubte o problema podeu revisar les Preguntes Freqüents o utilitzar els canals de Suport.