Si teniu qualsevol dubte o problema podeu revisar les Preguntes Freqüents i utilitzeu els canals de comunicació que s’estableixen: CSTD (Centre de Suport Tecnològic al Desenvolupament) i Remedy. A continuació es descriu quin és l’ús que s’ha de fer de cadascun d’ells.
Per les aplicacions en fase de projecte que s’integraran amb SIC, la comunicació s’ha de fer via CSTD al servei Servei Acompanyament SIC. Si no disposeu d’accés ho podeu demanar mitjançant el correu electrònic cstd.ctti@gencat.cat sol·licitant permisos de rol desenvolupador.
Un cop finalitzada la reunió de Fase 0, l’equip de SIC prepararà les peticions, adjuntarà les plantilles a emplenar i assignarà els tiquets de lot d’aplicacions i CPD a l’integrador de solucions per a que aquest coordini l’acompliment de requisits per a poder iniciar el projecte d’integració al SIC. En endavant, tota la comunicació es farà per aquest canal recordant assignar el tiquet a la persona que ha de donar resposta en cada cas.
S’ha creat un nou projecte per l’acompanyament Cloud i SIC que pròximament es posarà en servei.
Per a les aplicacions en fase de projecte la comunicació s’ha de fer via CSTD al servei Servei Acompanyament Suport Cloud i SIC. El procediment que ha de seguir el lot d’aplicació per a sol·licitar un acompanyament per part de SIC en fase de projecte mitjançant el projecte de Jira ACOCLDSIC és el següent:
El lot d’ aplicació obrirà un nou tiquet ACOCLDSIC a l’ inici de la fase d’ acompanyament de SIC. En la creació del tiquet s’ hauran d’ informar com a servei SIC, així com altres camps obligatoris. El tiquet ACOCLDSIC s’ assignarà automàticament al responsable del servei d’ acompanyament de SIC. En el tiquet ha d’ informar els camps següents:
En els tiquets d’ acompanyament SIC, el tècnic de SIC crearà una o diverses subtasques per als treballs requerits.
El lot d’ aplicació podrà crear noves subtasques de suport que seran assignades al responsable del servei d’ acompanyament de SIC i executades per SIC. A la subtasca ha d’ informar els camps següents:
En cas que les subtasques creades pel lot no entrin en l’ abast del servei, SIC les tancarà informant del motiu No Aplica.
Quan els tècnics de SIC comencin a treballar amb una de les subtasques, passaran la mateixa a l’estat In Progress.
Si l’ equip de SIC requereix informació addicional del lot d’ aplicació posarà la subtasca en estat Pendent i l’ assignarà a l’ informador del tiquet ACOCLDSIC.
Quan l’ informador proporcioni la informació requerida pel tècnic de SIC assassinarà de nou la subtasca al tècnic i aquest la passarà a l’ estat In Progress. L’informador assignarà la subtasca de nou al tècnic i detallarà en el camp Comentari la informació requerida o acció realitzada mitjançant l’opció Assignar, i la posarà en estat En Progrés mitjançant l’opció Usuari Afegeix.
Un cop finalitzats els treballs requerits a la subtasca, el tècnic de SIC la passarà a l’ estat Tancada pel motiu Finalitzada.
Un cop es finalitzin la fase d’ acompanyament i entri en servei el projecte, no es podran crear subtasques addicionals i es tancarà el tiquet ACOCLDSIC amb el motiu Finalitzada.
El procediment que ha de seguir el CPD en els acompanyaments per part de SIC en fase de projecte mitjançant el projecte de Jira ACOCLDSIC és el següent:
Si l’ equip de SIC requereix informació addicional o treballs per part de CPD posarà la subtasca en estat Pendent i l’ assignarà al tècnic de CPD.
Quan el tècnic de CPD proporcioni la informació o realitzi les tasques requerides pel tècnic de SIC assignarà de nou la subtasca al tècnic i aquest la passarà a l’ estat In Progress. Una vegada completat el treball, el tècnic de CPD l’assignarà de nou al tècnic de Suport Cloud i detallarà en el camp Comentari la informació requerida o el treball realitzat mitjançant l’opció Assignar, i la posarà en estat En Progrés mitjançant l’opció Usuari Afegeix.
Per les aplicacions en servei que s’integraran amb SIC, la comunicació també s’ha de fer via CSTD al servei Servei Acompanyament SIC. Si no disposeu d’accés ho podeu demanar mitjançant el correu electrònic cstd.ctti@gencat.cat sol·licitant permisos de rol desenvolupador.
En aquest cas serà el proveïdor d’aplicacions qui farà ús de l’Autoservei de pipelines i, només si requereix suport per part de l’equip de SIC, serà qui crearà la petició en aquest servei indicant el motiu. Caldrà indicar com a mínim el codi de diàleg i la descripció el més detallada possible del motiu de la petició. L’equip de SIC donarà resposta tant aviat com sigui possible i, en endavant, tota la comunicació es farà per aquest canal recordant assignar el tiquet a la persona que ha de donar resposta en cada cas.
Per dubtes o incidències en l’ús dels serveis del SIC, incloent aspectes relacionats amb les tasques d’automatització del desplegament de les aplicacions,
caldrà comunicar-ho via Remedy.
A continuació, descriurem el procediment a seguir per a obrir noves peticions dirigides al servei de FRAMEWORK SIC a Remedy.
Aquesta guia s’ha elaborat a partir de la “Guia d’usuari del Portal d’Autoservei” oficial de Remedy per a que serveixi de guia per a aquells usuaris que no estiguin
massa familiaritzat amb els procediments de Remedy a l’hora d’obrir peticions o que pateixin dificultats a l’hora d’identificar el tipus
de petició a obrir al servei de SIC a Remedy segons la seva necessitat.
Cal tenir pressent:
Podrà accedir mitjançant el següent enllaç: https://pautic.gencat.cat.
Haurà d’autenticar-se amb de les seves credencials d’accés GICAR i dirigir-se al portal d’autoservei.
OBSERVACIÓ: El perfil de l’usuari pot condicionar les opcions habilitades en cada cas.
A Remedy no hi ha tipus de peticions específiques per als serveis SIC, totes les peticions s’han de demanar a partir de tres categories generals:
Tipus de petició per reportar qualsevol tipus d’incidència relacionada amb els serveis del SIC: problemes d’accés als serveis, errors d’execució de jobs… etcètera.
Caldrà seleccionar la categoria: Avaria o mal funcionament → Incidència en aplicacions
i prémer el botó “Sol·licitar ara”.
El formulari d’entrada presenta el següent aspecte:
Informació a emplenar:
Tipus de petició per a demanar qualsevol tipus d’informació relacionada amb els serveis del SIC.
Caldrà seleccionar la categoria: Necessito saber → Consulta sobre aplicacions
i prémer el botó “Sol·licitar ara”.
El formulari d’entrada presenta el següent aspecte:
Informació a emplenar:
Tipus de petició per a demanar:
Caldrà seleccionar la categoria: Necessito demanar → Suport funcional
i prémer el botó “Sol·licitar ara”.
El formulari d’entrada presenta el següent aspecte:
Informació a emplenar:
En cas que el servei Remedy no es trobi disponible, podrà optar per obrir una petició via bústia SAU: sau.tic@gencat.cat.
Per tal que aquesta petició pugui ser atesa pel personal de SAU-Remedy, cal indicar la mateixa informació que s’indicaria a la petició Remedy. El redactat ha de
ser en text pla, sense incloure sintaxi HTML.
Es proposa seguir les següents plantilles a l’hora del redactat del correu de petició:
Assumpte: “Consulta sobre aplicació FRAMEWORK SIC”
Contingut:
Per a reportar una incidència:
Assumpte: “Incidència sobre aplicació FRAMEWORK SIC”
Contingut:
Assumpte: “Petició de suport funcional per a l’aplicació FRAMEWORK SIC”
Contingut:
Si teniu qualsevol dubte o problema i no podeu utilitzar els canals de suport establerts, podeu contactar amb l’Oficina Tècnica Canigó CTTI a través
del correu electrònic: oficina-tecnica.canigo.ctti@gencat.cat.